Online bijeenkomst met Ivan Krastev en Luuk van Middelaar met thematisch netwerk Internationaal
datum: 28 oktober 2020 19:00

Met veel plezier nodigt het Thematisch Netwerk Internationaal je uit voor een bijeenkomst met Ivan Krastev en Luuk van Middelaar, twee van de meest vooraanstaande denkers op het gebied van Europa.

Het thema van deze bijeenkomst is ‘de toekomst van Europa in onzekere tijden’. Door de coronacrisis staat de Europese Unie onder druk en zijn grote besluiten nodig. Hoe kunnen we gezondheidsrisico’s beheersen en het economisch herstel vormgeven? Hoe beschermen we liberale waarden en democratie in Europa? Kunnen we de verschillen tussen Oost- en West-Europa blijven overbruggen? En hoe kunnen we gezamenlijk omgaan met migratiestromen, klimaatverandering en de agressie van China en Rusland? Over deze en vele andere vragen gaan we van gedachten wisselen met Ivan Krastev en Luuk van Middelaar.

Ivan Krastev is een Bulgaars politicoloog en columnist voor The New York Times en The Guardian. Hij is voorzitter van het Centre for Liberal Strategies en permanent lid van het Institut für die Wissenschaften vom Menschen (IWM) te Wenen. Onlangs heeft hij een nieuw boek over Europa gepubliceerd, getiteld ‘Morgen komt geen dag te laat, hoe de pandemie Europa verandert’.

Luuk van Middelaar is columnist voor NRC Handelsblad en hoogleraar aan de Universiteit Leiden. Daarnaast is hij lid van de Adviesraad Internationale Vraagstukken (AIV). Voorheen was hij politiek adviseur van Herman van Rompuy en werkte hij voor Frits Bolkestein. Hij is auteur van diverse boeken, waaronder ‘Improvisatie en oppositie: de nieuwe politiek van Europa’.

Thema: de toekomst van Europa in onzekere tijden
Tijdstip: woensdag 28 oktober, 19.00u – 20.30u

Aanmelden: aanmelden is mogelijk via mijnVVD tot uiterlijk 27 oktober. Op 28 oktober ontvangen deelnemers de Zoom-link en inloggegevens.

Voertaal: Engels

Q&A: vragen aan de gastsprekers kunnen vooraf worden ingediend door een mail te sturen naar secretaris@internationaal.vvd.nl.

Wij kijken uit naar deze bijeenkomst en hopen van harte op jouw deelname op 28 oktober!

location-map
Kan ik u misschien ergens mee helpen?