14 december 2016
Langer rendement pensioen? Ja!

Wist jij dat de hoogte van het pensioen voor 1 miljoen Nederlanders onder meer afhankelijk is van de rentestand? Een 1% lagere rente leidt tot een 12% lagere pensioenuitkering! Veel mensen sparen namelijk pensioen via een premie of kapitaalovereenkomst. Mensen hebben jarenlang hard gewerkt voor een fatsoenlijk pensioen. Daar heb je recht op. Daarom vinden wij dat je zelf moet bepalen welke keuzes jij maakt voor later!

Initiatiefwet
Kamerlid Helma Lodders heeft na de klachten- en vragenstroom over de lage rente bij de pensioenuitkering, zelf de handschoen opgenomen en een initiatiefwet geschreven. Dit wetsvoorstel zorgt ervoor dat het pensioen zowel in de opbouw- als in de uitkeringsfase doorbelegd kan worden. Hierdoor kan je langer rendement halen uit je opgebouwde kapitaal!

Helma Lodders
“Mijn initiatiefwetsvoorstel regelt dat de pensioenuitvoerder het kapitaal kan doorbeleggen tot de pensioengerechtigde leeftijd. Na omzetting van het kapitaal in een levenslange uitkering kan het kapitaal dat nog niet nodig is voor de pensioenuitkering in dat jaar, doorbelegd worden. Diverse onderzoeken wijzen uit dat doorbeleggen een grotere kans biedt op een hoger pensioen.”

En nu is dit wetsvoorstel door de Eerste en Tweede Kamer gekomen en wordt dit binnenkort doorgevoerd!

Laat ons jouw mening weten.

Help ons Nederland te verbeteren.
In gesprek met onze Kamerleden? Kom langs in de Tweede Kamer.
meld je aan
Meedoen met de VVD?