4 oktober 2019
Verpleegkundigen in de raad van bestuur

“Er wordt heel veel over ons gesproken, maar niet met ons”. Dat is wat wij afgelopen jaren vaak van veel verschillende verpleegkundigen gehoord hebben.

Werkdruk verpleegkundigen

Verpleegkundigen die keihard werken voor goede en liefdevolle zorg. Die allemaal geweldige persoonlijke verhalen hebben en altijd hun patiënten op 1 hebben staan. Ook als het moeilijk is. Ook als de werkdruk te hoog is, want dat is helaas al veel te lang vaak het geval. Met alle gevolgen van dien.

Verpleegkundigen laten meebeslissen

Verpleegkundigen die ziek worden terwijl zij klaar willen staan voor mensen die zorg nodig hebben. Dat moeten we toch met elkaar kunnen voorkomen? En dat kan! Kijk naar de ziekenhuizen en verpleeghuizen waar verpleegkundigen aan de bestuurstafel zitten. Waar mensen die snappen wat het werk in de praktijk inhoudt meebeslissen. Daar is het werkplezier groter, daar zijn verpleegkundigen minder vaak ziek. En daar is er meer tijd voor de patiënt.

Verpleegkundigen aan de bestuurstafel

Daarom vindt de VVD samen met GroenLinks dat verpleegkundigen aan de tafel moeten zitten waar besluiten genomen worden. Wat ons betreft praat en beslist de verpleegkundige altijd mee!

Heb je een vraag? App ons!