26 januari 2021

Zwaardere straffen bij geweld.

Geweld tegen onze hulpverleners is volstrekt onacceptabel. De mensen die zorgen voor onze veiligheid verdienen onze bescherming. Er ligt dan ook een wetsvoorstel waarmee geregeld wordt dat geweld tegen agenten en hulpverleners altijd wordt bestraft met een celstraf. Geweldplegers krijgen bovendien een strafblad.

Geweld tegen beveiligers en verslaggevers.

Helaas wordt niet alleen tegen hulpdiensten geweld gebruikt. Ook beveiligers en verslaggevers krijgen hier tijdens hun werk mee te maken. Zulk crimineel gedrag is absoluut onaanvaardbaar. Daarom willen we dat geweld tegen deze mensen óók altijd wordt bestraft met een celstraf.

Zwaardere straffen bij geweld.

Aanvulling.

Om dat te regelen, stelt VVD-Tweede Kamerlid Jeroen van Wijngaarden vandaag een aanvulling voor op het wetsvoorstel. Mensen die geweld plegen tegen één van deze groepen kunnen daarmee rekenen op minimaal één dag cel.

Jeroen van Wijngaarden: “Als tuig onze hulpverleners, beveiligers of journalisten aanvalt, past maar één straf en dat is celstraf.”

Heb je een vraag? App ons!