Persoonlijk medewerker Tweede Kamerlid Ockje Tellegen

Werken voor de grootste partij van Nederland? Zorgen dat het kantoor van een Tweede Kamerlid op rolletjes loopt? Actief bijdragen aan het verhaal van de VVD? Dat kan! Tweede Kamerlid Ockje Tellegen zoekt een slimme, hardwerkende, jonge liberaal die haar persoonlijk medewerker wil worden.

Als Tweede Kamerlid voor de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie vervult Ockje Tellegen verschillende rollen. Zo is ze woordvoerder op alle medisch ethische onderwerpen (denk hierbij aan onder meer euthanasie, abortus en orgaandonatie). Daarnaast is zij secretaris van de VVD-fractie, eerste ondervoorzitter van de Tweede Kamer, lid van het Presidium (dagelijks bestuur van de Tweede Kamer) en voorzitter van de vaste Kamercommissie Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Ockje werkt nauw samen met een beleidsmedewerker en een voorlichter en is op zoek naar een enthousiaste persoonlijk medewerker om haar fulltime te ondersteunen en het team compleet te maken.

Werkzaamheden persoonlijk medewerker

Je taken zijn zeer divers: ondersteunend, administratief, organisatorisch en inhoudelijk. Omdat zonder jou de planning in de soep loopt, is het van belang dat je affiniteit hebt met regelwerk, het overzicht behoudt, je oog hebt voor detail en dat je prioriteiten weet te stellen. Daarnaast vraagt Ockje je ook om zoveel mogelijk inhoudelijk bij te dragen aan haar Kamerwerk. Je houdt dagelijks het politieke nieuws op de portefeuille bij, denkt mee over mogelijke Kamervragen, verzamelt informatie ter voorbereiding op debatten, schrijft spreekteksten en onderhoudt contacten met belangenorganisaties en mensen in het land.
Je gaat werken aan het Binnenhof: in het hart van de democratie, binnen een zeer dynamische organisatie met veel jonge collega’s die passie hebben voor politiek en de publieke zaak.
De functie heeft dan ook veel afwisselends te bieden. Zijn je hoofdtaken op orde dan is er veel ruimte voor verbreding en persoonlijke ontwikkeling.

Profiel

Je hebt een academische opleiding afgerond. Je bent een politieke junkie en je kunt je vinden in het liberale gedachtegoed. Je ziet jezelf werken in een ondersteunende rol en vervult deze op proactieve en discrete wijze. Je bent representatief, kunt zelfstandig werken, bent flexibel, hebt veel energie en stelt de juiste prioriteiten. Ook onder tijdsdruk werk je accuraat. Dat werkplanning en –tijden kunnen wijzigen, is voor jou geen probleem want ’s morgens ben je net zo enthousiast en energiek als ’s avonds. Je communicatieve vaardigheden zijn goed: je redeneert helder en overtuigend, schrijft foutloos Nederlands en weet je ideeën goed te verwoorden.
Je hebt je opleiding volledig afgerond en kunt in november al beginnen. Ervaring met politieke processen en/of andere relevante werkervaring is een pré. Beloning vindt plaats volgens een eigen salarissysteem dat is geënt op dat van de rijksambtenaren (BBRA-schalen). Inschaling vindt plaats op basis van opleiding en ervaring.

Solliciteren

Meer informatie over de functie kun je verkrijgen bij Roel Gremmen, via r.gremmen@tweedekamer.nl.
Sollicitatiebrieven met persoonlijke motivatie en curriculum vitae kun je tot en met 27 september a.s. per e-mail richten aan r.gremmen@tweedekamer.nl.

Heb je een vraag over deze vacature?