Zekerheid over je pensioen.

Ons pensioen: bijna niemand begrijpt echt hoe het werkt. Maar bijna iedereen maakt zich er zorgen over. Mensen die al met pensioen zijn of bijna met pensioen gaan, zijn de afgelopen jaren overvallen met verhalen over ‘dekkingsgraden’, ‘indexaties’ en ‘rekenrentes’. Heel veel abracadabra, met onder aan de streep een verlaging van je pensioen. Het leek altijd een zekerheid, maar opeens was het dat niet meer.

Ondertussen reageren veel jongeren met opgehaalde schouders als het over hun pensioen gaat. Ze vinden het wel belangrijk, maar ze hebben zich er eigenlijk al bij neergelegd dat er voor hen straks bijna geen pensioen meer zal zijn. Maar als hun pensioenleeftijd straks dichterbij komt, zullen ze zich er wel degelijk zorgen om maken. En hun bereidheid om de pensioenen van ouderen op te hoesten, neemt ook nu al snel af.

Je pensioen is een van die dingen in het leven die gewoon een zekerheid moeten zijn. Net zoals je zeker weet dat de politie er altijd voor je is en dat je altijd de beste zorg krijgt als je die nodig hebt.

Wij zijn benieuwd naar jouw mening over pensioen.
Heb je een vraag over pensioen?