Onze ouderen verdienen de allerbeste zorg.

Als het moment komt dat je vader of moeder naar een verpleeghuis moet verhuizen, dan is dat al moeilijk genoeg. De meeste mensen kijken er erg tegenop om niet meer in hun eigen huis en eigen vertrouwde omgeving te wonen. En als kind of kleinkind deel je in dat verdriet. Het laatste wat je daarbij kunt gebruiken, zijn verhalen over slechte zorg. Zoals plascontracten en geen warme maaltijden in het weekend.

Geweldige zorg

Ook als niemand uit je eigen omgeving in een verpleeghuis woont, is dit gewoon onacceptabel. Dit is niet hoe wij Nederlanders met onze ouderen om willen gaan. Het hoeft ook helemaal niet, want van alle landen ter wereld geven wij bijna het meest aan onze ouderenzorg uit. Die zorg hoort dus geweldig te zijn. Dat willen we niet alleen, daar betalen we ook voor.

Allerbeste zorg

Om de zorg voor onze ouderen te verbeteren, gaan we de manier waarop verpleeghuizen worden bestuurd verbeteren. We gaan kijken hoe de allerbeste verpleeghuizen het doen. Hoe zij het doen, zo moeten alle verpleeghuizen het gaan doen. Zo krijgen straks alle ouderen de zorg die ze verdienen: de allerbeste zorg.

Wij zijn benieuwd naar jouw mening over zorg.
Heb je een vraag over zorg?