profile-avatar

Dilan Yeşilgöz-Zegerius.

Tweede Kamerlid
J&V Politie, OM, Brandweer, Grensbewaking algemeen, Terrorismebestrijding, NCTV, Rampenbestrijding en crisisbeheersing, Nationale Veiligheid, Cyber security, Drugsbeleid, antisemitisme

Wie is Dilan Yeşilgöz-Zegerius?

Geboortedatum: 18-6-1977
Woonplaats: Amsterdam
Sociale media: Facebook, Twitter, LinkedIn en Instagram.
Expertises:
Onze vrijheid en veiligheid beschermen, door te staan naast agenten, hulpverleners, journalisten, docenten en wie ons maar nodig heeft. En de mensen die onze vrijheden bedreigen flink aanpakken.
Opkomen voor iedereen die zichzelf wil kunnen zijn.
Goed in foto’s maken van mijn hond Moos.

Dilan Yesilgöz-Zegerius.

“Bemoei je ermee.”

“Onze vrijheid is niet vanzelfsprekend. We moeten haar koesteren en verdedigen daar waar nodig. Dat vraagt om actie. Actie voor de vrijheid om jezelf te kunnen zijn en te mogen houden van wie je wilt houden, actie voor de vrijheid van journalisten en cartoonisten, actie voor de vrijheid van agenten en hulpverleners om veilig hun werk te kunnen doen, actie tegen terroristen en criminelen die onze vrijheden willen afpakken. Daar sta ik voor, voor het verdedigen van onze vrijheid en voor de veiligheid van alle Nederlanders.”

Bekijk hieronder het kandidatenfilmpje van Dilan Yeşilgöz-Zegerius voor de Tweede Kamerverkiezingen van 2021.

Volg Dilan

Bekijk onze andere Kamerleden.

Bekijk hier het verkiezingsprogramma.