profile-avatar
Malik Azmani
Europarlementariër
VVD-delegatieleider en Vicefractievoorzitter Europese liberalen (Renew Europe); Justitie, migratie en veiligheid; Buitenlandse zaken

Malik Azmani is geboren en getogen in Heerenveen als zoon van een Friese moeder en een Marokkaanse vader. Hij studeerde rechten in Groningen en woont inmiddels al vele jaren in het Overijsselse Vechtdal samen met zijn vrouw. In 2010 werd Malik verkozen als Tweede Kamerlid. Dat combineerde hij tot 2014 met het raadslidmaatschap in de gemeente Ommen.
In zijn 9 jaar als Kamerlid hield Malik zich bezig met de thema´s migratie en veiligheid. Malik was in 2019 de lijsttrekker voor de Europese Parlementsverkiezingen.

Als Europarlementariër houdt Malik zich bezig met de onderwerpen justitie, migratie, veiligheid en buitenlandse zaken. Daarnaast is hij de eerste Vicefractievoorzitter van de liberale groep in het Europees Parlement, genaamd Renew Europe!

Bekijk de video hieronder om te zien waar Malik zich voor gaat inzetten in Brussel.

Meer info?

Volg Malik op social media om te zien wat hij allemaal doet in het Europees Parlement voor een sterker Nederland in Europa!

Volg Malik