Stage
Stage bij Tweede Kamerlid Jan Middendorp

Stage lopen bij de grootste partij van Nederland? Van achter de schermen zien hoe het er in ‘politiek Den Haag’ aan toegaat? Dat kan! Wij zoeken een hardwerkende en jonge liberaal die voor 4 maanden stage komt lopen, vanaf januari 2020.

Wat ga je doen?

Jan Middendorp heeft een brede portefeuille binnen binnenlandse zaken waar o.a. de Rijksdienst, overheid en informatiesamenleving, grensregio’s en de normering topinkomens onder vallen. Hij houdt zich in dat kader bezig met algoritmen, kunstmatige intelligentie en online identiteit maar ook paspoorten.
Jij ondersteunt hem binnen zijn portefeuille door het verrichten van voorbereidend onderzoekswerk. Ook krijg je gelegenheid om mee te kijken en eventueel mee te lopen op actuele thema’s. Het is maar net hoe jij je stage invult. Immers, wat je erin stopt, haal je er ook uit.

Profiel

Je bent student aan een academische opleiding. Je bent een politieke junkie en je kunt je vinden in het liberale gedachtengoed. Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken. Je communicatieve vaardigheden zijn goed: je redeneert helder en overtuigend, schrijft foutloos Nederlands en weet je ideeën goed te verwoorden. Kortom: je bent enthousiast om in ons team mee te gaan werken en gaandeweg te leren over hoe de politiek werkt

Stagevoorwaarden

Je ontvangt een stagevergoeding. De stage kent een periode van vier of vijf dagen per week voor vier maanden.

Solliciteren

Meer informatie over de functie kun je verkrijgen bij Veerle Voermans, persoonlijk medewerker van Jan Middendorp.
Sollicitatiebrieven met persoonlijke motivatie en curriculum vitae kun je tot en met 28 november 2019 per e- mail richten aan: Stage Tweede Kamerlid Jan Middendorp t.a.v. Veerle Voermans via secretariaat.middendorp@tweedekamer.nl

Heb je een vraag over deze stage?