Stage
Stage VVD Eerste Kamer

De Eerste Kamerfractie van de VVD bestaat uit 12 leden. Zij zijn ingedeeld in fractiecommissies met als werkterrein de beleidsterreinen van de verschillende ministeries. Voor algemene administratieve en inhoudelijke ondersteuning van de fractie zoeken wij met een stagiair(e) voor 16 uur per week voor een periode van 6-9 maanden. Aanvang in nader overleg.

Taken

Als stagiair(e) bij de VVD-fractie ben je ondersteunend werkzaam, zowel organisatorisch als ter voorbereiding van debatten en bij het schrijven van notities. Je bent algemeen inzetbaar voor vragen van fractieleden en levert bouwstenen voor inbrengen, schriftelijke stukken ten behoeve van het parlementaire traject. De functie wordt uitgeoefend gedurende twee dagen per week waarvan de dinsdag in Den Haag (waar je o.a. de fractievergadering bijwoont).

Vereisten

Je bent (bijna) afgestudeerd politicoloog, jurist of bestuurskundige. Je bent (bij voorkeur actief) VVD-lid en hebt een goed gevoel voor bestuurlijke en politieke verhoudingen.

Wat bieden wij?

Een inspirerende werkomgeving in het hart van de democratie, de mogelijkheid tot het opdoen van werkervaring in het parlementaire proces en de mogelijkheid om een interessant netwerk op te bouwen. Je ontvangt een stagevergoeding van € 200,- per maand.

Geïnteresseerd?

Sollicitaties (motivatie en CV) dienen uiterlijk 1 oktober as. per e-mail te worden verstuurd aan Tineke Tangel, ambtelijk secretaris van de VVD Eerste Kamerfractie (tineke.tangel@eerstekamer.nl).

Vragen over deze stage?