Stage
Stagiair voorlichting Tweede Kamerfractie

Werken voor de grootste partij van Nederland? Van achter de schermen zien hoe het er in ‘politiek Den Haag’ aan toegaat? Dat kan! Wij zoeken een slimme, hardwerkende, jonge liberaal die van 1 februari t/m 3 juli 2020 ons team komt versterken.

Vele stagiair(e)s zijn jullie voorgegaan en ze zijn het er allemaal over eens: de stage was een absoluut hoogtepunt uit hun studietijd. Dat kan het voor jou ook worden. Van dichtbij maak je mee wat er in de Tweede Kamer gebeurt. Je ondersteunt de VVD-fractie daarbij in communicatie naar buiten en informatievergaring. Daarnaast krijg je alle gelegenheid hoe het er achter de schermen bij een politieke partij aan toegaat en kan je in overleg meekijken bij Kamerleden. Hoe gaaf is dat!

Wat ga je doen?

Je houdt dagelijks het politieke nieuws bij en rapporteert daarover aan de voorlichters en aan de hele VVD-fractie. Je bent ook het eerste aanspreekpunt voor publiek dat vragen heeft over of reageert op VVD-standpunten. De signalen die je oppikt uit je contact met kiezers vertaal je in heldere adviezen.

Ook krijg je alle gelegenheid om mee te kijken en eventueel mee te lopen met de voorlichters. Het is maar net hoe jij je stage invult. Immers, wat je erin stopt, haal je er ook uit.

Profiel

Je bent student aan een HBO of academische opleiding op het gebied van communicatie, journalistiek of politicologie/bestuurskunde. Je bent een politieke junkie en je kunt je vinden in het liberale gedachtengoed. Je ziet jezelf werken in een ondersteunende rol en vervult deze op proactieve en zeer discrete wijze. Je kunt zelfstandig werken, hebt veel energie en stelt de juiste prioriteiten. Ook onder tijdsdruk werk je accuraat. Dat werkplanning en –tijden kunnen wijzigen, is voor jou geen probleem, want ’s morgens ben je net zo enthousiast als ’s avonds! Je communicatieve vaardigheden zijn goed: je redeneert helder en overtuigend, schrijft foutloos Nederlands en weet je ideeën goed te verwoorden. Je hebt een dikke huid, kunt verbaal tegen een stootje en staat je mannetje/vrouwtje.

Voorwaarden

Je ontvangt een stage- en reiskostenvergoeding. Daarnaast heb je via jouw persoonlijke kamerpas korting in het bedrijfsrestaurant. De VVD Tweede Kamerfractie kent formeel een 36-urige werkweek.

Solliciteren

Meer informatie over de functie kun je verkrijgen bij Simon Kandelaars, voorlichter, 070-3182875. Sollicitatiebrieven met persoonlijke motivatie en curriculum vitae kun per e-mail richten aan: VVD-fractie Tweede Kamer, t.a.v. S. Kandelaars: s.kandelaars@tweedekamer.nl.

Vragen over deze stage?