Veilige opvang in de regio.

Asielbeleid

Het huidige asielbeleid is niet meer vol te houden. Het is te moeilijk om te zien wie een echte vluchteling en wie een economische gelukszoeker is. Europese samenlevingen kunnen de grote groepen migranten niet aan en vreemdelingenhaat ligt op de loer. De enige winnaars van dit systeem zijn de mensensmokkelaars.

Voor ons staat vast dat vluchtelingen recht hebben op veiligheid. Maar dat hoeft niet in Europa te zijn. Wij willen die veilige havens opbouwen in de regio zelf. Daardoor kunnen álle vluchtelingen worden opgevangen en niet alleen de mensen die rijk genoeg zijn om zich naar Europa te laten smokkelen.

Wij willen geld steken in de veilige opvang in de regio. Asielaanvragen in Europa zijn dan niet meer nodig. Zo maken we een einde aan de levensgevaarlijke routes van mensensmokkelaars en voorkomen we problemen in onze eigen samenleving.

Wat vind jij hiervan?
Denk en beslis mee tijdens de Thematische Netwerken van de VVD. Hier bepalen de leden samen met bewindspersonen, Kamerleden en experts de koers van ons land: Ik doe mee.